Joulusta on nyt selvitty. Pukki tilasi minulle netistä kolme toivottua kirjaa, voi kun ne tulisivat pian!

Työ on taas haitannut harrastamista. Olen saanut valmiiksi vain naapurin sukista ensimmäisen. Työjonossa on kiireellisenä ainakin hame siskontytölle. Ompelukone yrittää viekotella minua tietokoneen vieressä, mutta valitettavasti työn alla on taas yhdet rakennuslupakuvat, enkä voi vielä vastata ompelukoneeni kutsuun :(

Siippa heitti syksyllä ilmoille ajatuksen, että neuloisin hänelle paidan. Ajattelin heti, että palmikoita ja luulin jopa tietäväni valmiin ohjeenkin millä sen paidan teen. Ohje oli  kuitenkin erilainen kuin muistelin ja aloin metsästämään jotain parempaa. Mielikuva oli selvä, muhkeita palmikoita, jotta neulominen ei käy tylsäksi ja jotain vähän erilaista. Lisäksi pinta ei mielellään saisi olla liian nurjavoittoista, eikä malli kovin väljä. Kaulukselle oli ehtona, että se olisi muokattavissa niin ettei se kutita kaulaa, toisin sanoen kaula-aukko ei saisi olla niin leveä, että se näyttäisi järkevältä vain korkealla poolokauluksella. Aika äkkiä kävi selväksi ettei tuommoista ohjetta olekaan, aina oli jotain vikaa... Tämä ja varsinkin tämä olisivat aika lähellä sitä mitä haen. (Samalla pistivät silmään nämä, oih...) Nyt olen varovaisesti alkanut ajattelemaan josko kehittelisin mallin ihan itse. Osaisinkohan? Menisikö hermot jos joutuisi tekemään montamonta mallitilkkua tai purkamaan useasti? Kuvio on jo päässä hahmottunut, mutta miten saan paidasta oikean kokoisen, se minua epäilyttää... Hyvillä vinkeillä ja valmiilla ohje-ehdotuksillakin saa heittää.

Mutta nyt taas töihin niin pääsen joskus ompelemaankin!