Pitkähkön tauon aikana on rakenneltu savusaunaa ja kaivettu pohjia tulevalle autotallille. Olen lupautunut pienen kylämme nuorisoseurantalon korjausprojektin vastaavaksi ja piirrellyt jo kuvia siihen, mutta korjausavustushakemukseen tarvittavat paperit ovat muuten alkutekijöissään ja määräaika on kuukauden lopussa... Lisäksi pikkuinen on ottanut ensimmäiset askelensa ja ryhtynyt kiipeilijäksi, joten äidin käsityöaika on kutistunut olemattomiin. Nyt on vielä perheemme vuotuinen täytekakkukausikin ja pitää ehtiä leipoa.

Hikkoritieltä minua muistettiin tämmöisellä, iso kiitos!

Piti vielä listata viisi asiaa (ei ihmistä), joista pitää:

  • käsityöt
  • koti
  • leipominen
  • suklaa
  • eläimet

Hellyydellä vaalittu ja ahkerasti käytetty turkoosi toppini menehtyi lähtemättömän tahran murtamana. Toppi syntyi alkujaan Seppälän alihankkijoiden osaavissa käsissä, mutta pääsi kukoistukseensa vasta minun hoivissani. Toppi mukautui moneen, arjesta juhlaan ja oli luotettu kääreeni myös mammamahan aikana. Vielä siirtyessään ajasta ikuisuuteen, turkoosi toppini jätti minulle perinnön, joka tulee muistuttamaan minua siitä vaatteesta, joka oli luotettuni kolmen vuoden ajan. Ratkoja käteen ja toppi kaavoiksi. Tuo kangas oli siitä kiitollista, ettei se ole kovassa käytössä menettänyt muotoaan ja kaavat sai helposti piirrettyä alkuperäiseen kuosiinsa. Tarkoitus olisi versioida tästämyös hihallinen paita.

Topin ensimmäinen perillinen.