Ompeluinto on talviunilla. Paktoin sen heräämään yhtä pussukkaa ja muutamaa vetoketjua varten. "Muutama vetoketju" kuulostaa pikkujutulle, mutta monta kertaa siinä ehti kirota ja pistää itseään nuppineulalla sormeen ennen kuin toppahaalarissa oli uusi ketju ja parissa neuleessa myös. Minä en tunne sanaa harsiminen, joten joustavan materiaalin, joustamattoman materiaalin ja vetoketjun liittäminen siististi toisiinsa kirvoittaa painokelvotonta tekstiä. Sitten pitäisi saada vielä koristepoikkileikkaussaumat kohdistettua ja kauluksenreunojen ja selmojen olla tasassa. Yäk. Rikollisille voisi kokeilla rangaistusmuodoksi pakkotyötä vetoketjuvaihtamossa.

No mutta niitä neulomuksia. Pipo kaverille. Kaveri poimi idean netistä ja minä sävelsin.

Toinen valmistunut on neule...ööh..liivi? Selänlämmitin? Mallin nimi on Shalom ja minä neuloin sen Novitan Isoveljestä. Lankaa kului kolme kerää ja pieni jämänöttönen päälle. Puikot taisivat olla 6mm. Nopeasti tämä valmistui. Epäilin jo alussa, että vaatteen muoto ei ehkä ole mun kropalle kovin edullinen ja oikeassa olin... Nooh, ehkä tälle joku käyttäjä löytyy.